tisdag 22 september 2009

GYLLENE CIRKELN

Hade tänkt titta på Idol, men det tyckte uppenbarligen inte TV4 play var någon bra idé så jag passar på att skriva lite mer om min och mammas långhelg.
På söndagen blev det en tur som kallas gyllene cirkeln. Det är en buss (eller bilresa) där man ser flera av Islands sevärdheter som deras första tingsplats, en geiser, ett vattenfall (Gullfoss) och en super häftig krater som Björk tydligen haft en konsert i. Hon ska ha flutit runt på en flotte nere i den vattenfyllda kratern och så stod publiken runt henne. Jag måste nog säga att det var en lite överskattad tur. Visst det var jättefint, men inte extremt fint. Kul att ha sett i alla fall. Häftigast var området runt geysern där vattnet kokade i marken.

Jag dricker vatten från en glaciär på bilden.
Mamma och jag vid Gullfoss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar