torsdag 17 september 2009

HELG MED MAMMA

Mamma har varit här i fem dagar. Vi gjorde massa turistiska saker och jag fick äntligen se lite mer av Island, har varit lite väl mycket skola...

När mamma kom på torsdagen visade sig Island från sin sämsta sida, spöregn. Vi lämnade grejerna i mitt rum och gick ut för en matbit. Blev ett besök på en indisk restaurang, mycket god mat.

Fredagen började jag med mediarätt och sen skrev jag på ett tal som jag skulle hålla i engelskan. Gäller att hålla alla bollar i luften :) Mamma tursistade lite undetiden. Kvällen ägnades åt bad och ytterligare ett restaurangbesök med världens godaste efterrätt:

Lördagen började med en promenad till Perlan och sagamuseet. Om ni kommer till Reykjavik någongång kan jag verkligen rekommendera ett besök där. Man har utsikt över hela staden, utan att det blir läskigt för oss höjdrädda. Museet är lite som ett vaxdockmuseeum med tema Island.


Dagen avslutades i Blå lagunen (som var mer vit än blå), en riktigt häftig upplevelse.

Nu ska jag fika med Elin så jag få fortsätta att berätta om helgen en annan gång, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar