onsdag 9 september 2009

BLANDAD KOMPOTT

Jag glömde att skriva om den svarta stranden vi såg på utflykten. Det var alltså inte vanlig sand på stranden utan lava (?). Mycket häftigt iaf, kolla här:

Jag har som sagt var flyttat från Keilir till Reykjavik och bor verkligen jättecentralt. Huset delar jag med sju andra, varav en är från min skola. De andra är studenter på det andra universitetet. Tjejen från min skola är toppen och jag är glad att hon bor här, vi är ganska lika till sättet så jag tror att det kommer funka bra under hösten.

Huset vi bor i fungerar som ett slags vandrarhem under turistsäsongen, men under terminerna hyrs det ut till studenter. Har inga bilder på huset än så ni får hålla till godo med en turistbild på mig.

Mycket riktigt fick vi betygen i engelskan idag, de har värsta galna ranking systemet här. Jag fick veta att jag låg på plats 7-11 (av 23) med mitt betyg 8,5 av 10. Medianen var 8 och genomsnittet 7,5. Det var ett diagram över hur många som fått vilket betyg (ingen fick 10) och nån mer grej som jag inte kommer ihåg. Kom igen, det var 5% av kursen. Fick även reda på att jag ska hålla tal nästa vecka, även det 5% av kursen. Jag som tänkte att engelska skulle vara min glidarkurs, men icke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar