måndag 17 augusti 2009

SKOLSTART

f Första dagen i skolan är avklarad. det var MYCKET info, men jag tror att jag kommer trivas här. skolan är sjukt liten. Det finns ett (1) klassrum för juridikstudenter och jag har samma lärare i tre av fem kurser. En bra grej är att vi masterstudenter får gratis kaffe och egna läsesalar eftersom masterstudenter tydligen betalar mer, men det är ju tack och lov inget jag märker av. Att det är dyrare alltså.

Jag bor alltså tillfälligt mitt i ingenstans med ett trettital andra utbytesstudenter. Vi alla delar vardagsrum och stort kök, men det finns ett litet kök som jag delar med en finsk journalistikstudent. Han är väldigt trevlig och framförallt renlig. Vi har det diskat och fräscht hos oss och det är skönt. Ni kan ju tänka hur det stora köket ser ut... Vi verkar dock ha en städare. Det var många som lämnade ölburkar och så framme igår som har försvunnit under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar